Natural Bridge! - Reisverslag uit Tonto Village, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Natural Bridge! - Reisverslag uit Tonto Village, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Natural Bridge!

16 Februari 2015 | Verenigde Staten, Tonto Village

Gisteren zijn we onze reis geëindigd in Phoenix zodat we op tijd op pad konden om over de Apache Trail te rijden. Dit is een stuk route die vroeger door de indianen vaak gebruikt werd, en deze is deels in asfalt, maar zeker 25mile zandweg en dat hebben ze geweten. Wat een stofwolken achter onze auto als ik daar met 180km/hr door heen scheur..... !!!! Helaas, max snelheid is vaak maar 25ml/hr en dat haal je meestal niet door de scherpe bochten en slecht wegdek. Maar toch zijn we erg blij dat we het gedaan hebben want de uitzichten op de meren waar je voorbij komt zijn echt uitzonderlijk. Tijdens deze route nog gestopt in een klein plaatsje 'Tortilla Flat' wat vroeger tijdens de bouw van de Roosevelt dam gebruikt werd als stopplaats. Hier een heerlijke MOK koffie gedronken voor maar $2 per stuk. En nadat we net 2 slokken genomen hadden vroegen ze al of we bijgevuld wilden hebben. Dat is pas service, in NL betaal je voor zo'n mok wel €5 en als je meer wilt dok je er weer voor...
In dit restaurant hingen allemaal $1 biljetten tegen de muur. Werkelijk op elke plaats waar je maar kon denken. Tot aan het plafond. Wij hebben natuurlijk ook een briefje hieraan toegevoegd. De dame achter de bar verzameld al deze briefjes in een emmer en die worden dan om de tijd opgeplakt. Ik vroeg nog waar die van ons ongeveer zou komen maar dat wist ze nog niet. Ergens naast die andere 150.000 !!!!!!! Dus er hangen daar 150.000 briefjes van 1dollar.. Geweldig om te zien.

Na het voltooien van de apache trail zijn we via Payson naar Sedona gereden. Maar onderweg gestopt bij een geweldige natuur verschijnsel namelijk "Natural Bridge" in Tonto state park. Omdat het presidents weekend is waren alle nationale parken gratis, maar helaas dus niet deze omdat dit een state park is. Duurde paar minuten voor die agent bij de poort dit aan deze gierige Nederlander uitgelegd kreeg!!!! Haha
Na het betalen van de $10 mochten we door en gingen we een leuke trail lopen van ongeveer een uur was ons verteld. Wat ze niet erbij vertelde is dat je over rotsen en door beekjes moest klimmen om uiteindelijk bij de plek van bestemming te komen. Het was een echte klauter partij van ruim 1,5 uur maar toen kwamen we er, en ook dit hadden we voor geen goud willen missen. Wat een ongelofelijke plaats. De enormiteit van deze Natural bridge is enorm. Ik kreeg het helaas niet goed op de foto. Je ziet op 1 foto wel hoe mooi het is maar niet goed hoe groot. Aan de personen onderaan kan je zien hoe groot het wel niet is. Echt geweldig. Maar daarna moesten we terug naar de auto! Via een andere trail die ook een uurtje zou moeten duren konden we terug want we wilden niet de klauter partij overdoen. Deze laatste trail was echter erg kort alleen verrekte steil. Dus binnen een half uur stonden we terug bij de auto uit te hijgen als een stel oude knollen...hahaha.
Alweer een perfecte dag met erg lekker weer al was het wel iets kouder als de dagen ervoor. Maar 24 graden. Brrrrrrr