Muilezels! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Muilezels! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Muilezels!

18 Februari 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

De Grand Canyon...!! Eindelijk zijn we er want hier hadden we lang naar uitgekeken. De verwachtingen waren dan ook erg hoog, maar die zijn volledig uitgekomen. Wat een spectaculair natuurverschijnsel is dat zeg. Ongelofelijk, op foto's is het mooi maar als je er dan voor staat is het echt prachtiger. Na een bezoek aan het visitors center, besloten we om een trail te gaan lopen die ongeveer 3-4uur zou duren. Hij is maar 2,5km lang, maar er zit een hoogte verschil in van 340mtr, en onderaan nog wat verder gedaald. Dus bijna 380 mtr, en dat is gelijk aan het Empire state building!!!! Nou vraag ik me af wie daar wel eens de trap naar boven genomen heeft met de best wel warme zon op je hoofd..
Naar beneden ging echt heel goed en zijn we vaak gestopt om foto's te maken en van de views te genieten. Onderaan bij "Cedar Ridge" hebben we lekker gerust en wat gegeten en weer wat selfies geschoten. Toen we terug wilden stonden daar een 8-tal muilezels. We stonden te twijfelen of we een enkeltje naar boven konden reserveren maar we waren bang dat de beesten halverwege besloten dat ze het beu waren en wilde omwisselen met ons????? We zijn dus maar te voet naar boven vertrokken. De eerste 100 mtr (lengte, dus niet omhoog!) ging nog wel maar gelijk al hijgen als een stoomboot, de rest van de 2,4km was echt zwaar. We stopten regelmatig, om zeg maar weer van het uitzicht te genieten... En als we het hadden gezien gingen we verder, bocht na bocht, tree na tree.
Dan halverwege horen we die muilezels aankomen. Zitten er daar een hoop van de luie Amerikanen op, en blijkbaar zaten die er ook al op toen de ezeltjes naar beneden waren gelopen. Ongelofelijk. Maar echt breed is het pad niet dus wij moesten echt aan de kant voor ze. Zijn ze goed en wel voorbij konden wij ook weer verder, maar blijkbaar hebben die beesten onderaan lekker gras staan eten want onderweg lieten ze alles achter.... Groene drollen, en stinken!!!!! Daar moesten wij allemaal doorheen. Maar goed we hebben het overleefd, en we zijn boven gekomen.
Daarna lekker met de auto naar wat andere uitkijkpunten gereden en als laatste zonsondergang gezien bij Hopi point. Erg mooi maar het werd erg koud.
We hebben onszelf dus ook lekker getrakteerd op een heerlijk stuk steak van de grill.
Ik hoop niet dat het van de muilezels was..........

• 18 Februari 2015 - 07:56

Tini:

Geweldig!!!!!!! Wat een reis

• 18 Februari 2015 - 21:33

GoJa:

Hallo stelletje sportievelingen.
    Hebben jullie straks allemaal nieuwe kleren nodig zeker.
    Want je valt natuurlijk veel af met dat geklauter bergaf en ook weer op. Carnaval is weer voorbij dus alles gaat weer normaal verder.
    Zaterdag 21-02-2015 Opent de verbouwde Zon weer om 16:00 uur en zijn wij uitgenodigd op de receptie die tot 22:00 uur duurt Wel met een nieuwe naam ,, Le Soleil " .

Tot .... Ma en Jan xxx