Armando! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Armando! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Armando!

19 Februari 2015 | Verenigde Staten, Page

Rare naam voor een verslag, maar zo heette onze leuke gids in de Lower Antilope Canyon.
Deze tour hebben we gemaakt nadat we eerst nog de Desert View van de Grand canyon bezocht hebben. Na nog een paar prachtige foto's en de laatste rustige blikken geworpen te hebben op de grand canyon gingen we op weg naar Page. Klein stadje tegen Lake Powell aan.
Bij Page zijn we de Lower Antilope Canyon gaan bezichtigen, waar we samen met een aantal anderen en onze gids 'Armando', ongeveer 30mtr in de grond afdaalden.
Hier beneden aangekomen kwamen we terecht in de wereld van vormen en kleuren, werkelijk prachtig. Vooraf had Armando gezegd dat als je tips of hulp wilde met foto's nemen hij graag wou helpen. We dachten dat dit natuurlijk erg vriendelijk was maar echt niet nodig, wij kunnen best wel foto's maken met onze camera en iPhone!
Maar toen hij later aanbood om een foto te maken van ons samen maakte hij een paar instellingen in mijn camera waarvan ik niet eens wist dat ze er op zaten. Binnen 10sec wist hij beter hoe mijn camera werkte als ikzelf.....! Een paar mooi plekken verder gaven we de iPhone van Dagmare voor nog een mooi plaatje, waarop Armando zei: Had dat maar gezegd dat je een iPhone hebt! Weer gaf hij ons in no-time een fotografie les met de iPhone, en maakte daarna werkelijk een erg mooie foto van ons in de canyon.
Ook bij de andere personen wist hij iedereen te verbazen met zijn kennis van het nemen van foto's, maar ook van alle camera's. Erg goed, en hij vindt het nog leuk om te doen ook. Ook heeft hij nog een deuntje (Navajo muziek) gespeeld op zijn fluit, terwijl wij door de canyon liepen.

De wandeling door de Lower canyon was werkelijk onbeschrijfelijk. Ook de verhalen die Armando vertelde waren erg leuk en zeer leerzaam. Deze ervaring behoort tot een van de beste tot nog toe in deze vakantie.

Na de tour van ruim een uur waren we weer boven de grond en hebben we nog een paar dinosaurus afdrukken gezien in de vloer. Toch heel apart als je op een plek staat waar vroeger.......heel vroeger.......een dino gelopen heeft.
Hierna nog even op de foto met Armando, en toen gelijk door naar Horseshoe bend, een mooi stukje van de Colorado rivier. Ondanks dat we al veel "scenic views" gezien hebben was ook dit weer een erg mooi plaatje.

Morgen naar Bryce Canyon National park, erg veel zin in.