Hollansche koffie... - Reisverslag uit Yosemite Lakes, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Hollansche koffie... - Reisverslag uit Yosemite Lakes, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Hollansche koffie...

26 Februari 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Lakes

Deze dag stond in het teken van Yosemite National park. Ook een erg mooi park met weer een andere karakter. Veel bomen en mooie natuur. We kwamen via de zuid ingang binnen en moesten eerst een uur rijden door het park via bochtige weggetjes naar het bezoekers centrum. Hier aangekomen moesten we parkeren op een grote P, maar daarna konden we het visitors centrum niet meer vinden. Wij dus maar lopen en zoeken en onderweg kwamen we nog meer mensen tegen die net als ons moeite hadden om de juiste weg te vinden. Na een half uur hadden hielden wij het voor gezien en gingen we weer terug...... zoeken naar onze auto, want die grote P was ook niet zo eenvoudig meer te vinden. Het is toch gelukt, waarna we een stukje verder zijn gereden en een mooie trail gelopen hebben naar de kleine watervallen. Mooi plaatje als je 2 watervallen achter elkaar kan fotograferen. Het zijn geen Niagara watervallen, maar was toch mooi plek om even lekker te zitten en te genieten van de natuur.

Op de terugweg nog met een jong Nederlands koppel staan praten die toevallig ook daar waren en juist uit San Francisco kwamen. Die hebben we dus even uitgehoord over tips om te doen. Helaas hadden we alles al bedacht wat hun ook gedaan hebben maar je weet maar nooit. Misschien hadden ze nog wel iets nieuws..hihi.

Hierna zijn we op het gemak het park uit gereden en in een klein dorpje in een café een koffie gaan drinken. Weer werden we verrast door de gastvrijheid en hoe makkelijk ze zijn met hun koffie. We kregen allebei een grote mok die werd volgegoten met echt lekkere koffie, en nadat we even op onze telefoon hadden gezocht naar een volgend motel vroeg de barman of we nog bijgevuld wilden hebben. Ik had nog maar 1 slok gedronken dus hoefde niets, maar bij de mok van Dagmare kon wel wat bij.
Toen we later wilde afrekenen hoefde we maar 1 koffie te betalen want, zei hij: jij had niet eens een refill..! Dus 2 dollar voor 2,5 mok koffie. Niet te geloven toch. Heb hem toch maar $3 gegeven. We zijn tenslotte Hollanders.......

• 26 Februari 2015 - 23:45

GoJa:

Blij dat we sinds 25-02-2015 weer berichtjes kunnen lezen .
    Maar het valt dus ook niet mee om de grote P terug te vinden als je auto er boven op staat.
    Met het lezen van jullie berichtjes blijven wij wel op de hoogte van jullie avontuur.
    Veel plezier en tot ... Ma en Jan. xxx