Kou! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Kou! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Kou!

28 Februari 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Ja beste lezers, vandaag was het koud. En dan gelukkig nog niet zo koud als bij jullie in NL, maar voor ons die hier al 3 weken de zon met ons meenemen was het erg fris.
Er stond namelijk heel veel wind en dat voel je niet als je uit je motel raam kijkt en dan besluit om geen jas mee te nemen de stad in.

Als je dan een half uur later bovenin de dubbeldekker zit en je rijdt met 90 over de Golden Gate bridge (heen en weer terug!) dan is het koud. En dan ben je blij dat je uit de bus mag en lekker mag wandelen door de stad. Dat hebben we dan ook gedaan.
Een hele interessante wandeling door China Town, met een over enthousiaste gids van BigBusB die ons overal mee naar binnen probeerde te krijgen. Zoals een Chinese tempel op de 3e verdieping van een klein gebouw, waar we na 3 minuten weg moesten want zomaar een beetje kijken met 8 man was niet echt de bedoeling.
Daarna bij een fortune cookie fabriek, waar je moest betalen om een foto te mogen maken. Hier maken ze nog met de hand deze cookies, en het was een echt klein en oud fabriekje.
Daarna nog bij een heel oude bank, wat nu een sjieke kledingzaak is, maar ook daar moesten we gelijk weer naar buiten.
Als laatste hebben we een gratis thee proeverij gedaan bij een heel gezellig klein zaakje met een erg vriendelijk vrouwtje die ons wel 7 verschillende hele kleine kopjes thee heeft geserveerd, maar dit deed ze dan ook wel erg leuk. natuurlijk hebben we hier iets gekocht want dat vonden we wel zo netjes. Hahaha

Na de wandeling waren we weer op Union square waar we werden aangesproken door een vriendelijk oude zwerver die ons een mooi stel vond en spontaan een leuk liedje begon te zingen voor ons. Normaal geef ik niet zo snel iets, maar dit konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan en hebben we hem 5dollar gegeven. En daar was hij blij mee, en daardoor wij ook....

Na al het wandelen in de kou zijn we een lekker stuk cheese cake gaan eten bij de cheesecake factory. Het zijn dure stukken maar ook grote, dus toch maar een doggy bag gevraagd voor de overgebleven stukken mee te nemen naar het motel. Lekker voor morgen... Want dan staat de rit met de cable car op het programma, tenminste als het niet te koud is...