Coast Hwy 1! - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Coast Hwy 1! - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Coast Hwy 1!

05 Maart 2015 | Verenigde Staten, Ventura

Vandaag zijn we vanuit Monterey via Coast Hwy 1 langs de Pacific Ocean afgezakt naar Santa Barbara.
Vooral het stuk bij Big Sur was werkelijk prachtig dus hebben natuurlijk weer wat mooie foto's gemaakt!
Daarna verder gereden naar San Simeon waar wel 500 Sea elephants op het strand lagen zoooo schattig...
Er waren vrijwilligers die de boel een beetje in de gaten hielden dat er geen mensen op het strand kwamen om de dieren te beschermen.
Hij vertelde ons dat er in de periode jan-feb wel duizenden Sea elephants liggen maar er al veel weg waren naar Alaska waar er heel veel vis is voor de dieren.
Helemaal onder de indruk van zo'n superschattig tafereel reden we weer verder langs de prachtige kust van California!
Kwamen na een tijdje rond lunchtijd een bord tegen met "Brown Butter Cookie Co" mmm... koekjes lekker met een bakkie koffie!
Ask for samples stond er ook nog op een bord dus ja dat nodigde echt uit haha...
Heerlijke koekjes gemaakt met als basis zeezout, je had allerlei smaakjes.
Dit smaakte naar meer dus wij met een pakketje van 4 smaken 24 koekjes totaal naar de kassa en 2 koffie, 32 dollar zei dat kassavrouwtje tja deze keer was Corné de portemonnee niet vergeten en dan kost het geld zie je wel!
We hebben er best om gelachen maar vonden het wel een hoop geld voor een beetje Cookie, ze zijn ingepakt om mee naar Nederland te nemen dan kunnen Nikki & Tim mee genieten van onze dure Cookies hihi...
Weer een eindje verder in het plaatsje San Luis Obispo een kijkje genomen in het kitscherige hotel "The Madonna Inn" WoW als je van roze houdt is dit hotel echt een aanrader!
Een bezoekje aan "Neverland Ranch" landgoed van Michael Jackson kon natuurlijk niet achterblijven dus wij naar Los Olivos in Santa Barbara waar we na wat zigzagweggetjes tussen prachtige weilanden terechtkwamen bij de poort van Neverland, waar wat papieren hartjes en tekeningen sommige met foto's van The King of Pop aan de hekken hingen...
Het voelde wel bijzonder om daar te staan wetende dat Michael Jackson hier woonde!
Dit was een indrukwekkende afsluiting van weer een mooie dag!