Shanghai's Metro. - Reisverslag uit Sjanghai, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu Shanghai's Metro. - Reisverslag uit Sjanghai, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Shanghai's Metro.

21 Maart 2017 | China, Sjanghai

Vandaag hebben we veel met de metro gereisd want we moesten op veel verschillende plaatsen zijn. Eerst hebben we een Pandora winkel opgezocht om natuurlijk mijn collectie aan te vullen met een leuk Chinees bedeltje! Daarna naar een warenhuis met wel 3 verdiepingen alleen maar winkels voor zonnebrillen, de kans op slagen was groot. Omdat het een doordeweekse dag was, waren er niet veel klanten, eigenlijk wij alleen en dat hebben we geweten werkelijk vanuit elke winkel werden we aangesproken door wanhopige verkopers. Uiteindelijk zijn we geslaagd bij een vrouwtje dat ons gewoon de vrijheid gaf om te kijken...

Hierna gingen we met de metro naar "Peoples Square". Mooi groot park met een paar mooie gebouwen eromheen. Toen gingen we bij Subway een lekker broodje eten, waar je trouwens gratis drinken kan tappen. Je hoeft alleen maar buiten flink tegen jezelf te lopen vloeken en tieren, dan naar binnen stormen met je beker en dan gewoon maar drinken tappen. De 4 meisjes achter de kassa stonden erbij en keken ernaar....

Als laatste zijn we naar Yuyuan Bazaar geweest, een stukje oud China vanuit de Ming Dynastie. Mooie oude gebouwen, gezellige kleine winkelstraatjes en eettentjes. Het was ontzettend druk maar wel een supergezellige sfeer!

Toen gingen we terug naar het appartement maar ondertussen was het al ruim in de spitstijd en dat betekend druk druk druk in de metro. Als je uiteindelijk met de stroom mee de metro ingeduwd wordt, kan je daarna geen kant meer op, over de gratis massage die je krijgt tijdens de rit maar te zwijgen haha... Het laatste gevecht lever je als je bij je bestemming aankomt en je moet er dus uit, beetje duwen en wringen en ook dat is weer gelukt!

• 21 Maart 2017 - 13:34

Nikki:

Ik wil ook zonnebrillen!!

• 21 Maart 2017 - 14:21

Fr.Lint:

Dat is weer eens iets anders in die grote winkels als hier, maar toch ook weer het aangeklamt worden door verkopers , niet op reageren.Grt. van ons.

• 21 Maart 2017 - 14:50

GoJa:

wij zien maar 1 zonnebril op de foto .
    Even verder zoeken voor de tweede.
    xxx

• 21 Maart 2017 - 17:26

Bep:

Je bent weer verwend Dagmare, heb je nog ruimte aan de armband? Heerlijk dagje shoppen zonder al te veel drukte. Nadeel is weer het vervoer maar ja, je maakt wel het Chinese leven echt mee. Geniet verder