Happen & Trappen in Shanghai...! - Reisverslag uit Sjanghai, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu Happen & Trappen in Shanghai...! - Reisverslag uit Sjanghai, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Happen & Trappen in Shanghai...!

23 Maart 2017 | China, Sjanghai

Fietsen in deze stad is best te doen als je van chaos houdt en niet aan de Nederlandse verkeersregels denkt. Je kan hier als je een Chinees telefoonnummer hebt redelijk eenvoudig een fiets huren. Er zijn een paar bedrijven die door geheel Shanghai fietsen hebben gezet die je voor 13ct per half uur kan huren. En heel vaak betaal je niets omdat ze sterk tegen elkaar concurreren. Hierdoor hebben wij vandaag heel veel gefietst door verschillende gebieden, zoals French Consession wat een hele typerende omgeving is door de bomen en vele kleine bars.

Tussen het trappen door hebben we natuurlijk ook vaak moeten happen. De maagjes moeten ook gevuld worden natuurlijk. Bijvoorbeeld met heerlijke vers gemaakte sushi en groene sea-salted cheese cake van de Starbucks, apart en erg lekker....
Daarna wilden we bij de Bund naar de skyline gaan kijken als het donker was, alleen waren we een uur te vroeg. Hierdoor zijn we bij een andere Starbucks gaan zitten wachten. Omdat we bij de deur zaten en het best fris is buiten wilden we toch wel dat de mensen de deur achter hun kont dicht deden. Omdat de meeste dit niet deden riepen wij constant "deur dicht!!!!". Natuurlijk verstonden ze ons niet, dus de reacties waren hilarisch. Zo ging ons uurtje wachten toch nog snel voorbij.

Na het foto momentje zijn we naar de metro gereden en weer terug naar huis. Deze leuke dag is helaas ook weer te snel voorbij gegaan.

• 23 Maart 2017 - 14:31

Nikki:

Leuke fotos van jullie samen!

• 23 Maart 2017 - 14:36

GoJa:

Lijkt wel Amsterdam met die gele fietsjes.
    Maar zo kom je wel op plaatsen waar je met een bus al snel voorbij zou rijden.
    Geniet nog maar verder deze dagen.
    Groetjes GoJa xxx

• 23 Maart 2017 - 14:40

Tini:

Fijn dat jullie genieten!! Mooie skyline

• 23 Maart 2017 - 15:31

Bep:

Je maakt wel heel wat mee op deze manier van reizen

• 24 Maart 2017 - 14:20

Frans L:

Mooie foto, s goed voor in het plakboek.
    Geniet er nog maar van.
    Morgen is het verlof en bezichtigingen weeral klaar.
    Groetjes Pa, ma.