Puffend door Bejing... - Reisverslag uit Peking, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu Puffend door Bejing... - Reisverslag uit Peking, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Puffend door Bejing...

16 Juni 2017 | China, Peking

Eerst hebben we een paar leuke en drukke dagen in Shanghai gehad, waar we genoten hebben van het prachtige uitzicht vanaf de Bund naar de grote torens. En van het uitzicht vanaf de Shanghai tower richting de stad. Met 18 meter per minuut omhoog in de lift slaan je oren vanzelf dicht. Op 546 meter hoogte zie je de stad van een andere kant. De bovenkant........!
Ook werden we spontaan verrast op een Tea tasting, in het gezellige Tianzifang waar we onze bobbleheadjes hebben laten maken. Resultaat hiervan volgt later in de vakantie.

Gisteren zijn we met de hogesnelheidstrein in 5 uur naar Beijing gereisd. Dit vervoersmiddel werkt echt perfect. En is volgens Chinese normen nog erg schoon ook. Geen storingen,vertragingen etc. Alles rijdt perfect op tijd met 320km/uur.
Toen we Beijing naderde dachten we dat de airco er mee op hield. Echter toen we op bestemming aankwamen en we die hete deken over ons heen voelde waaien wisten we waarom. Pffffff.......wat een hitte. Zeker 40gr.
Snel naar het hotel om lekker bij de airco en een goede douche af koelen, zou je denken.... Maar die gedachte was snel vervlogen toen we de hotel kamer in kwamen.
Airco pufte een beetje wind, we dachten dat die zijn laatste adem aan het uitblazen was, en de douche die.... nou de gemiddelde chinees tuft meer uit per minuut..... hahaha.
Met andere woorden, ander hotel zoeken!

Vrijdag vanuit ons luxe hotel zijn we weer de hitte ingegaan naar de Tempel of Heaven. Dit is wel de moeite waard om te zien. Heel netjes en rustgevend. Alles wordt goed onderhouden en gewaardeerd door de chinezen maar ook de toeristen.

Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan om af te koelen en na een lekkere koude douche gingen we weer op pad, op zoek naar schorpioenen op stokjes.
Want die kan je lekker eten hier zeggen ze...!
Nou we hebben ze gevonden! Alleen sommige leefden nog terwijl ze aan de stokjes geregen waren. Echt heel raar om dit te zien. Ook krekels, slangetjes en zelfs zeepaardjes en zeesterren kon je daar eten. Als laatste nog een klein glaasje fris gedronken en toen met vermoeide pootjes weer terug naar hotel.
Morgen er vroeg uit, want dan gaan we naar de Great wall. Hier kijken we echt naar uit.

• 16 Juni 2017 - 18:04

Tini:

Super zeg!! Jullie genieten en wij ook een beetje

• 17 Juni 2017 - 13:53

GoJa:

Ziet er allemaal mooi uit en wat een beleving voor jullie.
    Gelukkig nu een goed hotel zoals jullie zeggen.
    Alleen het eten zie ik niet zo zitten doe ons maar gewoon Spinazie met een Bal.
    Ik ga nu afsluiten dan kunnen jullie nog even uitrusten voor een bezoek aan de langste rij keien in China.
    Heel veel plezier nog samen en geniet ervan doen wij hier ook met rond de 30Gr.
    Tot horens Opa en Oma van Luijk. xxx

• 17 Juni 2017 - 14:57

Bep:

Leuk om met jullie mee te genieten van dit mooie China avontuur