Old Route 66! - Reisverslag uit Glenarm, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Old Route 66! - Reisverslag uit Glenarm, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Old Route 66!

03 Maart 2018 | Verenigde Staten, Glenarm

Vandaag hebben we de hele dag de Old Route 66 gevolgd, en dat was echt heel leuk. Het begon bij een klein plaatsje Wilmington, waar de Gemini Giant langs de kant van de weg staat. Dit is een van de vele gigantische poppen van ongeveer 10 meter hoog, gemaakt van glasvezel. Leuk om te zien en foto’s te maken. Gelukkig kwam de eigenaresse van het naastgelegen restaurant “The Launching Pad” aangelopen om ons te helpen. Zodoende konden we beide tegelijk op de foto. Volgende stop was een heel oud benzine pompje gebouwd in 1933 en gestopt in 1999. Precies 66 jaar dus. Toevallig?
Normaal gaat dit benzine pompje pas in Mei open maar vandaag stond er een vrijwilliger te wachten in zijn auto en die gaf elke bezoeker een leuke uitleg over het hoe en waarom. Dit zal je in NL nooit tegenkomen, iemand die in zijn vrije tijd zit te wachten op voorbijgangers die stoppen.

Later kwamen we in een klein gezellig winkeltje waar een erg aardige dame ons te woord stond. Zo vriendelijk en gastvrij, dat blijft een unieke ervaring...haha Toen we weg gingen wilde ze van ons een foto maken voor op haar Facebook pagina zei ze. En inderdaad, we staan er op. Ze vond ons een “nice couple from Holland”. Nou leuk toch, dat zijn wij

Ook zijn we nog in een klein Maple syrup fabriekje geweest. Hier was het heel druk met locale mensen die allemaal hun voorraad aan het bijvullen waren denk ik. Enorm druk voor het kleine winkeltje, we stonden 10 min in de rij om binnen te komen.

Na nog een paar bezienswaardigheden gezien te hebben zijn we op het gemakje naar de RV Campground gereden waar we lekker een Amerikaanse Apple pie gaan nuttigen....hmmmmmmm

• 04 Maart 2018 - 10:18

Bep Klaassen:

Weer een leuke ervaring erbij. Groetjes van ons.

• 04 Maart 2018 - 13:03

Goja:

Weer iets wat je in NL niet tegen komt .
    Iemand die een benzine pomp bemand die het al 19 jaar niet meer doet .
    Geweldig toch.
    Nog vele leuke ervaringen voor de komende dagen toegewenst van ons . xxx