Daar gaan we dan.... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van CenDontheway - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan.... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan....

21 September 2019 | Canada, Vancouver

Eindelijk zijn we vertrokken voor onze Canada reis!
Vanochtend vroeg opgehaald door Pa en Bep waardoor we op tijd op Schiphol waren. Gelukkig geen stakingen dus alles verliep vlotjes daar.
We hadden de 2 buitenste stoelen van een rij van 3 geboekt en hoopten dat er niemand tussen ons in kwam. Maar helaas, net voor vertrek zagen we dat de stoel bezet was. Tijdens het instappen waren we heel benieuwd wie de gelukkige zou zijn die lekker knus tussen ons in mocht zitten. Toch hadden we geluk want een vriendelijke Chinese studente meldde zich aan. Nu weet ik dat de meeste Chinezen niet veel persoonlijke ruimte nodig hebben en goed kunnen slapen, en inderdaad de dame nestelt zich tussen ons in, doet haar ogen dicht en is van de wereld vertrokken. Hier hebben we 9 uur geen last van gehad... mooi toch.
Alleen nog een lach momentje als ze ergens halverwege de vlucht een slaapmasker op doet, wat eigenlijk leek op een omgekeerd maandverbandje.
Weet niet waar ze het vandaan haalde maar het was hilarisch.
Maar gelukkig was de vlucht toch snel voorbij en konden we snel onze mooie auto ophalen.
Een mooie grote gave “Jeep Compass” 4x4 met gratis GPS (hadden in NL een TomTom gekocht op marktplaats) en extra versnellingen voor modder en zand dus we kunnen door de woestijn crossen haha...
Na een ritje dwars door het drukke “Vancouver” kwamen we aan bij de B&B waar we vriendelijk werden verwelkomd door een Chinees stelletje.
Typisch Chinees eerst netjes de schoenen uit en in de kast zetten, daarna slippers aan en toen lieten ze onze kamer zien waar we de komende 3 nachten zullen verblijven...
Daarna zijn we naar de supermarkt gereden, eventjes een boodschapje doen is hier onmogelijk. Het is elke keer weer een sport om binnen een uur met boodschappen naar buiten te komen. Terwijl we stonden te winkelen, werden we aangesproken door een enthousiast vrouwtje die vroeg of we Nederlanders waren en vertelde dat zij ook was opgegroeid in NL maar nu alweer 8 jaar in Vancouver woont en het super naar haar zin heeft!
Op de kamer aangekomen nog wat gegeten en daarna doodmoe als een blok in slaap gevallen...tot morgen!

• 21 September 2019 - 13:53

Hendrik-Jan Van Boven:

Dat is een goede start...
    Veel plezier en geniet ervan

• 21 September 2019 - 14:19

Bep Klaassen:

Gelukkig dat jullie goed zijn aangekomen, geniet van deze mooie trip, stuur je nog een foto van de bolide? Ik heb jullie vlucht helemaal gevolgd, gaaf is dat.

• 21 September 2019 - 15:00

Goja:

Het is goed om te lezen dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad met tussen jullie in een slapend hoofd steuntje. Ach je moet maar niet zo nauw kijken hoor het is maar voor de duur van de reis toch. Ik heb wel gelezen dat het weer niet zo stabiel is in jullie buurt maar Vakantie is vakantie en er moet nog een hoop worden bekeken. Voor nu wensen wij jullie een geweldige voortzetting en genieten maar. Tot horens maar weer Ma en Jan.