De Berenboot! - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van CenDontheway - WaarBenJij.nu De Berenboot! - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van CenDontheway - WaarBenJij.nu

De Berenboot!

25 September 2019 | Canada, Telegraph Cove

Vandaag was de dag waar we al bijna een jaar naar uitkeken. En dat was niet omdat we vandaag onze 26e trouwdag vierden (wat ook wel leuk was natuurlijk), maar vandaag gingen we eindelijk op beren expeditie.
Het weer leek ons niet mee te zitten want volgens de voorspellingen hadden we 60% kans op neerslag, maar zoals ons wel vaker gebeurt waren de weergoden ons werkelijk gunstig gezind. We hebben precies een halfuurtje regen gehad tijdens de lunch, en dat was niet erg want toen konden we schuilen. We hebben gekregen wat we verdienen, prachtig weer. Veel zon tussen de wolken door wat het zicht perfect maakte.
Oh ja en we hebben beren gezien. Niet 1 of 2, nee hoor wel 9.
We waren net op weg en langs een troep zeeleeuwen gevaren toen we orca’s spotte. Een stuk of 4 van die zwart witte knoerten. Prachtig! Daarna met veel snelheid (26knopen= bijna 50km/h) ongeveer 80km gevaren. En toen zagen we al een echte zwarte beer. Daarna zag ik een stuk verder toevallig nog een grizzly liggen, en bleek dat er ook een cub naast lag. Toen zijn we over gestapt op een platte boot en voeren we naar een gebied waar we 4 grizzlys zagen rondsnuffelen en eten zoeken. We waren echt op ongeveer 30 meter afstand aan het genieten. Schitterend zo van dichtbij.
Na de lunch terug naar deze 4 jongens en ook nog even 2 grote zee-arenden gezien.
Op de terugweg zag 1 van de begeleiders een bewegende rots wat ook een grizzly bleek te zijn toen we dichterbij kwamen. Ongelofelijk hoe zij dat gezien had van die afstand. Ook hier kwamen we super dichtbij. Heel goed voor de foto’s. En een kilometer verder liep er nog één langs het water.
Toen we bijna terug waren zagen we nog net 1 humpback wale duiken en zijn staart kwam prachtig omhoog. Alleen dan blijven ze lang onder water en we waren al laat terug dus moesten we door.
Al met al een fantastische dag die we nooit meer zullen vergeten. Het was perfect georganiseerd door Tide Rip en het wordt nog een hele klus om die 200+ foto’s uit te zoeken, want je blijft maar plaatjes schieten van die enorme 4-voeters. Nu zitten we met rode gloeiende wangen lekker in ons huisje na te genieten en kijken we ook al weer uit naar morgen, op weg naar Victoria.

• 25 September 2019 - 08:29

Tini:

Super

• 25 September 2019 - 10:01

Bep:

Wat een mooie bijzondere dag weer, heerlijk om zo mee te genieten van jullie ervaringen!

• 25 September 2019 - 11:53

Goja:

Een mooi stukje en vooral een Bere Gezellige dag toch. Met die foto`s komt het ook wel goed hoor. Een hele winter knippen en plakken en dan is het boek klaar. Zo nu maar verder genieten van jullie vakantie. Ma en Jan.