Apple time!!! - Reisverslag uit Waterton Park, Canada van CenDontheway - WaarBenJij.nu Apple time!!! - Reisverslag uit Waterton Park, Canada van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Apple time!!!

04 Oktober 2019 | Canada, Waterton Park

Gisteren verlieten we Banff NP nadat we eerst ons eerste vers gemaakte ontbijt hadden gekregen in een erg knus hotelletje, gerund door hele lieve mensen. Dit was echt een leuke beleving bij hun. Na een bezoek aan de stad Banff, wat een heel gezellig centrum heeft met uitzicht op de bergen rondom, zijn we naar de hoofdstad van Alberta gereden. Calgary.
Hier zijn we naar een Apple store gegaan om alvast te kijken wat we allemaal willen gaan halen als we eenmaal in Portland zijn. (Portland heeft geen tax, dus dat scheelt enorm).
Echter we zijn wel bijna 3 uur binnen geweest voor we precies wisten wat we wilde, en waarom we het waarschijnlijk niet kunnen kopen. Want wat wij willen is net nog niet beschikbaar. Ja te bestellen en dan over 4 weken geleverd. Dat gaat dus niet lukken. Nou we kijken wel als we in Portland zijn wat ze hebben.
Geslapen in een rustig hotelletje net buiten de stad waar we een onverwachts goed ontbijt kregen. Vaak hebben de goedkopere hotels wel ontbijt, heel raar. Vandaag zijn we naar het park Waterton Lakes gereden waar het erg rustig is omdat hier 2 jaar geleden een brand is geweest wat bijna 90% van het park verwoest heeft. Het is wel een heel mooi centrum in het dorp waar ze hard werken aan de opbouw om de toekomstige bezoekers te kunnen huisvesten.
Toen wij incheckten werd ons verteld op te letten want er zijn 2 zwarte beren gespot rondom en in het dorpje omdat door alle sneeuw ze wat weinig eten kunnen vinden en daardoor dichter bij het dorp komen.
Dit zorgde ervoor dat wij 5 rondjes rondom het dorpje hebben gereden in de hoop iets te zien. Nou geen beren helaas maar wel veel vrouwtjes Elken met hun jongen, en een groep Steenbokken. Erg leuk om die gewoon tussen de woningen door te zien lopen. Ook hier merk je dus dat de “wilde” dieren al gewend zijn aan de auto’s en de mensen.
Morgen gaan we naar de USA, daar hebben we zin in want we willen graag eens naar een leuke “Diner” om gewoon toast met eieren en spek te eten. Misschien morgen dus....

• 04 Oktober 2019 - 10:25

Bep:

Wat gaaf al die dieren zo dichtbij de bewoonde wereld te zien. Prachtige omgeving hoor. Succes bij het scoren van een Amerikaans ontbijt. Groetjes van ons

• 04 Oktober 2019 - 13:19

Elly:

Hoihoi,
    Volgens mij zijn we in Canada in het Waterton lake park geweest met pa en ma toen wij er waren.

Waar gaan jullie de grens over?
    Bij Montana?

Heel veel breakfast plezier!!

Xx

• 04 Oktober 2019 - 13:41

Goja:

En alweer een beleving op zich een dierentuin voor de deur . Zoveel sneeuw al en het moet nog winter worden . Hopelijk genoeg warme kleding meegenomen uit dit koude en natte Nederland om daar te kunnen dragen. voor later nog lekker eten in de USA en dan uitbuiken . Tot horens Ma en Jan.