Moo-Moose!!! - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Moo-Moose!!! - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Moo-Moose!!!

09 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Jackson

Vanochtend na het slechte ontbijt in het slechte hotel hadden we er zin in om weer beestjes te kijken. We reden weer naar Grand Teton met de hoop een mooie Moose te zien. Voor de niet Engelse lezers, een Moose is een rendier zonder rode neus. We lazen in het visitor center dat er wel 1000 in het park rondlopen dus dat kwam wel goed.
Het is niet zo’n groot park en een deel was afgesloten dus na een aantal uur waren we al een heel stuk rondgereden. Maar nog geen Moose gezien.
Wel een roofvogel waar ik de naam niet van weet en 2 kleine grond eekhoorntjes.
Bij een speciaal uitkijkpunt waar normaal vaak Moosen staan, stonden we gezellig te praten met een paar Amerikanen uit Seattle. Zij hadden ook geen Moose gezien. We denken dat ze allemaal aan het solliciteren zijn op de Noordpool.
Uiteindelijk zijn we terug naar Jackson gereden waar we in het centrum wat wilde gaan rondlopen. En toen gebeurde het. We zagen al veel auto’s stilstaan dus of er liep een beer, of een Moose. Gelukkig voor ons was het een prachtige mannetjes Moose met een heel mooi gewei. Hij liep daar heel rustig van alle aandacht te genieten dus tijd zat om mooie plaatjes te schieten.
Uiteindelijk was het toch al weer laat in de middag dus zijn we lekker in een echt Amerikaans restaurant gaan eten. Er zijn in die restaurants meer tv schermen als tafeltjes. En allemaal op sport zenders. Heel gezellig....wat zeg je.....oh nee helemaal niet gezellig bedoel ik.!
Morgen verlaten we de parken en gaan we rustig aan naar de kust richting Portland waar we over een paar dag hopen aan te komen.

• 09 Oktober 2019 - 14:03

Goja:

Goede morgen luitjes . Hier in NL herfstweer met veel regen temperatuur overdag 12 tot 14 graden . wij zagen dat de elektriciteit in Noord Californië uit voorzorg is afgesloten alleen San Francisco heeft stroom. Er wordt heel veel wind verwacht en het is er gort droog als er eventueel elektriciteit kabels zouden afbreken zou er door de vonken regen brand kunnen ontstaan waar niemand op zit te wachten. (dit stond bij ons op teletekst) vermeld. Weer mooie foto's en een hoop geweien waar jullie onderstaan nog lekker verder genieten van jullie reis en tot horens maar weer Ma en Jan.