Aan de dood ontsnapt! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Aan de dood ontsnapt! - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Aan de dood ontsnapt!

14 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Portland

Het lijkt misschien een grap deze titel, maar het is echt waar.
Gisteren toen we over de highway reden van het hotel naar de stad, zagen we plotseling op de andere kant (het tegemoet komend verkeer) een stuk of 6 politie wagens met zwaailichten volle bak rijden. Één van de auto’s had net een kapot voorwiel, en omdat dit een raar gezicht is en iets wat je niet verwacht zit je toch een beetje raar te kijken wat daar aan de hand is.
Op dat moment had ik dus even niet in de gaten dat recht voor ons met hoge snelheid een vluchtauto ons tegemoet rijdt. Deze eikel reed dus met zeer hoge snelheid tegen het verkeer in, ik had echt maar heel weinig tijd om opzij te sturen. Dit scheelde werkelijk niet veel, als hij ons geraakt had, dan weet ik niet of jullie dit verslag zaten te lezen. Ik denk het niet eigenlijk.
Het duurde wel even voor onze hartslag weer gewoon onder de 200 gezakt was en er weer wat kleur op onze gezichten kwam.
Maar gelukkig is het voorbij en hebben we weer een avontuur erbij....haha niet grappig!
Nadat we in de stad waren zijn we naar een leuk marktje geweest waarna we op weg gingen naar het stadion voor de wedstrijd. Het was lekker weer dus was het erg genieten. Vooraf was er een leuke parade van de universiteit en wat grappige studenten verenigingen die probeerde zich populair te maken.
Daarna mochten we eindelijk het stadion in, en het was erg leuk om eens zo’n wedstrijd in het echt mee te maken. Ik vertelde tegen mijn buurman dat ik blij was dat er nu tenminste geen reclame blokken tussendoor kwamen zoals op tv, maar dat had ik fout zij hij. Er is namelijk een vertegenwoordiger van ESPN (die de wedstrijd live uitzend) en als er een dood moment is loopt hij het veld op met een bord met daarop de tijd dat het reclame is. Dus telkens 2 à 3 minuten reclame en er gebeurt dan even helemaal niets op het veld. Het is hier in de USA dus nog erger dan ik dacht met die reclames.
Na ruim 2 uur wedstrijd die wel heel erg leuk was om te zien bleek het dus pas halftime te zijn. Dit duurde ons veel te lang en wij hebben de wedstrijd afgekeken in het hotel....hahaha!!!
Vandaag moesten we de grootste afstand rijden richting Portland waar we nu na een lange rit zijn aangekomen. Dus weinig gezien onderweg behalve 1 lief hertje. Jammer dat hij aan de kant van de weg lag.
We hebben lekker in het hotel in de “Hot Tub” relaxed genoten. Morgen gaan we Portland bezoeken.

• 14 Oktober 2019 - 10:49

Bep:

Dat is schrikken zeg, gelukkig goed afgelopen. Dagmare van harte gefeliciteerd met jouw 50e verjaardag. Groetjes van ons.

• 14 Oktober 2019 - 13:02

Goja:

Hallo luitjes . Hebben jullie life een inzicht gekregen van hufters op de weg . Gelukkig met jullie niets aan de hand en kunnen jullie nog verder met genieten. Dagmare gefeliciteerd met jou verjaardag en het is niet niks een halve eeuw oud, maar je voelt er niets van hoor , Corné ook gefeliciteerd met het vrouwtje. tot horens maar weer. Ma en Jan.