Bear’s Cave - Reisverslag uit Sodankylä, Finland van CenDontheway - WaarBenJij.nu Bear’s Cave - Reisverslag uit Sodankylä, Finland van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Bear’s Cave

09 September 2023 | Finland, Sodankylä

Na ons vorige verslag zijn we in Kirkenes aangekomen en daar wilde we King Crab eten. Omdat die daar heel veel gevangen wordt, dachten we wel dat je daar gewoon bij elk tentje wat daar staat een broodje kan bestellen. Of zo iets.

Niets is minder waar. Er zijn daar helemaal geen tentjes of iets dergelijks. Je moet heel goed zoeken om een stukje crab te vinden. Ja, in 1 hotel kan je een levende uitzoeken die ze dan direct voor je klaarmaken, kosten ongeveer €370,-[e-1f980]Die sloegen we over. Uiteindelijk in een klein restaurantje heerlijke springrolls met crab gegeten. Kosten €22,- en net zo lekker.

Hierna zijn we weer richting het zuiden vertrokken en hebben we weer op hele mooie plekjes bij het water of meertje overnacht.

Op 1 plek hebben we een wandeling gemaakt naar een Bear’s Cave. Dit is een grote steen die uitgehold is door de erosie, maar hierdoor ontstaan vreemde gaten in de steen. Soort honingraten noemen ze het. Je kon er dus ook in kruipen. En ze zeggen dat er ook wel een beer in geslapen heeft. Maar die was op zomerkamp deze week.

Klein probleempje is dat je 477 trappen op moet om bij die steen te komen. Dat is ongeveer 30 verdiepingen…..[e-1f975]Maar achteraf viel het best mee. Beetje de kuiten opgerekt dat was alles.

Zojuist hebben we weer de bbq aangezet en lekker gegeten, want ze hebben wel lekker vlees en vis hier. Dat verveelt nooit…… hahaha.

• 09 September 2023 - 19:13

HaMiNi:

De laatste dagen, nog even genieten [e-1f970]

Kan je thuis weer genieten van surimisticks, net zo lekker [e-1f609] En nu jullie zo goed hebben geoefend met bbqen kijken wij uit naar de uitnodiging! Haha. X van ons 6.

• 09 September 2023 - 19:42

GoJa:

Dit is denk ik wel een van de mooiste plaatsen waar jullie met de camper hebben kunnen staan.

Ga nu nog maar lekker genieten van de laatste dagen voordat jullie weer terug komen in Holland met een voor jullie behaaglijke temperatuur van 20 graden en een klein beetje regen.

Weer thuis kunnen jullie ook broodjes Zalm gaan eten om in de sfeer te blijven.

Zo nog even lekker met de camper op stap en de boel heel houden onderweg.

Knuffel van Ma en mij en tot horens maar weer.[e-1f600][e-1f618]

• 09 September 2023 - 20:49

Pa En Bep:

In ieder geval lekker crab gegeten, moet wel hé als echte Bergenaar[e-1f604]

Geniet nog even van jullie prachtige trip, veel plezier en heelhuids thuiskomen.

Groetjes vanuit een snikheet Venray[e-1f60e]

• 09 September 2023 - 21:08

Frans En Marie-Louise:

Ik denk dat je daar in dat land iedere keer weer iets nieuws ziet en dat er niet uitgekeken bent? De foto's zijn weer mooi en rustgevend om naar te kijken. Geniet er nog maar wat dan kun je er thuis over praten en nog nagenieten van deze vakantie.

Groetjes van ons.

• 10 September 2023 - 09:20

Tini:

Hoi, leuke foto's zeg!!

Jullie genieten welke? Het weet lijkt mooi, maar is het koud omdat jullie jassen aan hebben?

Wel lekker he zo'n wandrling/beklimming.....[e-1f61c][e-1f44d]

Nog ff genieten van de laatste dagen, veel pkezier!

Groetjes