Beren op de weg...! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van CenDontheway - WaarBenJij.nu Beren op de weg...! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Beren op de weg...!

01 Oktober 2019 | Canada, Jasper Park Lodge

Helaas die hebben we niet gezien, maar wel veel ander wildlife.
We zijn gisteren naar Wells Gray park geweest waar we mooie landschappen en watervallen hebben gezien. Vandaag zijn we naar Jasper gereden. Dit is een mooi dorp in het midden van vele bergketens. Met die besneeuwde toppen is dat echt een gaaf gezicht. Net buiten Jasper kwamen we al een enorme Elk tegen met een prachtig gewei. Je ziet iedereen gelijk stoppen aan de kant van de weg om foto’s te maken, maar ja dat hoort er nu eenmaal bij.
In Jasper NP zijn verschillende bezichtigingspunten te bekijken en trails te lopen.
Tijdens de rit naar een heel mooi meer, kwamen we onderweg een groep steenbokken tegen die gewoon midden op de weg het verkeer stonden tegen te houden. Het was wel een groep van 20 denken we maar konden geen echt groot mannetje vinden. Nou die stond namelijk 500 meter verderop in zijn eentje midden op de weg. Hier kon je niet omheen en iedereen moest ook goed uitkijken want hij gaat gerust voor je auto staan. Weer een 10-tal kilometer verder stond er een grote eland op de weg aan het snuffelen bij de voorste auto. Ook handig. Het duurde even voor we hier voorbij waren.
Later bij het eindpunt, Maligne Lake, stond er nog een Ree bij een huisje het ijs van een trapje te likken.
Hier kon je heel dichtbij komen wat duidelijk maakte dat sommige dieren al gewend zijn aan al die toeristen daar.
Toen gingen we op zoek naar de “Red Chairs”, een paar rode stoelen die op verschillende mooie punten zijn geplaatst, alleen konden we er een paar niet vinden. Dus we hebben vandaag veel gewandeld en gesjouwd met onze camera.
Na een vrij lange dag kwamen we aan bij ons hotel, een hele mooie lodge met open haard. Het rook al erg naar vuur toen we binnenkwamen, maar we hebben toch gevraagd of ze de open haard ook voor ons willen aansteken. Dat doen ze hier namelijk voor je. Nou, ik zit met betraande ogen dit verslag te maken want deze lodge is niet echt rook vrij meer. Ik heb de batterij al uit de rookmelder moeten rukken want die piepte de hele buurt al bij elkaar.
Maar goed, gezellig is het wel zo’n vuurtje.. ugge ugge.
Als we dit overleven vannacht gaan we morgen weer verder door Jasper richting Banff.

• 01 Oktober 2019 - 11:53

Goja:

Alweer iets leuks meegemaakt toch . Wilde dieren als verkeersregelaar om een veilige snelheid te waarborgen in het park en foto`s te kunnen maken. Als jullie dit lezen zijn jullie niet aan koolmonoxide vergiftiging overleden en kunnen jullie de reis verder voortzetten. ik ga nu stoppen en tot horens maar weer. Ma en Jan .

• 01 Oktober 2019 - 14:57

Bep:

Prachtig al die grote beesten, hoop dat jullie goed hebben geslapen ondanks de rook. Succes weer voor de volgende etappe.