Yellowstone!!! - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Yellowstone!!! - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Yellowstone!!!

07 Oktober 2019 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vanochtend waren we pas om 8.15u wakker, dat kwam omdat we zo’n enorm King Size bed hadden. Echt lekker groot!
Dus voordat we bij het ontbijt aankwamen was het net 9 uur geweest en dat was perfect. Het bleek dat er 2 bussen met Chinezen in ons hotel geslapen hadden en die moesten allemaal om 9 weer de bus in.
Dus de ontbijt mensen hadden net voor onze aankomst de hele ontbijtzaal weer in orde gebracht. En het was een lekker ontbijt. Mag ook wel bij zo’n kamerprijs......
Na het ontbijt gingen we Yellowstone park weer in. We gingen een rondje doen aan de noordzijde. En dit was werkelijk fantastisch. Yellowstone is niet alleen het oudste park, maar ook een van de mooiste. Je ziet hier heel veel verschillende dingen. Watervallen, mooie kreekjes, wat wildere rivieren en natuurlijk veel geisers. Tijdens onze tour kwamen we weer veel bisons en herten tegen, maar die hadden we gisteren al gezien. We gingen voor meer, en dat hebben we gekregen. Plots zagen we tegen de heuvel op een wolf lopen, en iets daarachter ineens een 2e. Nu bleek dat we veel geluk hadden dat we wolven gezien hadden want die zie je niet vaak. Later zagen we er nog 1 lopen, dus wij denken dat het best meevalt met ons geluk.
Maar dat was fout gedacht want daarna hadden we het ultieme geluk. Rechts van ons aan de overzijde van de rivier liep daar een echte “Grizzly beer” Natuurlijk was het gelijk erg druk met mensen die stoppen en zeker als blijkt dat er een beer loopt. En hij vond het helemaal niet erg. Hij liep op zijn gemakje langs de oever te snuffelen of zo.
Natuurlijk stonden wij eerste rang voor de foto, en achteraf denk je. Nou dat riviertje is helemaal niet diep. Als hij een sprintje zet staat hij binnen 5 tellen voor onze neus. Maar daar denk je echt niet aan, je wilt gewoon blijven kijken naar dit prachtige exemplaar. Uiteindelijk toch maar weer doorgereden met de gedachte dat we alles gezien hebben wat we wilde zien.
Toen op weg naar het bekende punt in het park “Grand Prismatic Spring” (Die cirkel met heet bronwater met al die mooie kleuren eromheen).
Hier gingen we niet naar het gebruikelijk bezoekers punt toe, maar net erachter naar een uitkijkpunt waar je een heel mooi overzicht kreeg over die geiser.
Toen we daar net naar toe aan het wandelen waren zagen we rechts van ons nog een beer. Een zwarte deze keer. Wel was hij wat ver weg, en hij liep niet onze kant op. We vonden het al raar dat we zoveel Rangers zagen in de buurt, maar die wisten waarschijnlijk al dat er een “Black Bear” rondliep daar.
Op de terugweg zagen we hem nog steeds ver weg rondlopen dus we probeerde dichterbij te komen, maar dat lukte helaas niet. Maar onze dag was perfect. Met 3 wolven en 2 beren. Morgen gaan we weer het park in maar dan naar het zuiden. Hopelijk nog meer moois bekijken.

• 07 Oktober 2019 - 08:49

Nikki:

Dan ga je naar Canada voor beren en dan in Amerika zit het vol. Zouden zij ook op vakantie zijn? Haha

• 07 Oktober 2019 - 15:57

Goja:

Geweldige belevenis toch en die beren wassen zich natuurlijk in de warm water geiser om lekker schoon op de foto te kunnen . De beer met zijn witte snuit ziet er erg aaibaar uit maar dat is maar schijn denk ik. Voor morgen weer een geweldige dag met weer veel te zien en te doen tot horens maar weer Ma en Jan.