Te druk.... - Reisverslag uit Peking, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu Te druk.... - Reisverslag uit Peking, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Te druk....

18 Juni 2017 | China, Peking

Ja mensen, we hebben de bevestiging gekregen dat er bijna 1,3 miljard chinezen op deze wereld zijn, want volgens ons waren ze bijna allemaal in Beijing in de Forbidden city! Niet te geloven hoeveel er hetzelfde idee hadden als ons.
En dan bij deze temperatuur, achter elkaar schuifelend van het ene gebouw naar het andere, dan ben je blij dat we de uitgang weer gevonden hebben.
Het was best wel interessant om alle gebouwen van de verboden stad te zien, maar op een gegeven moment zien ze er allemaal bijna hetzelfde uit...haha.

We zijn wel de dag gezellig begonnen met een lekker vaderdag ontbijtje bij een bakkertje om de hoek van het hotel. Lekkere aparte koeken en broden hebben ze hier. Kopje koffie en sapje erbij, wat het ontbijtje compleet maakte.
Op het Tiananmen plein aan de voorzijde was het ook enorm druk. Maar omdat het echt een verschrikkelijk groot plein is valt het misschien niet zo op. Ik kan me wel de parades voorstellen die ze hier doen, en die je wel eens op tv ziet. Echt indrukwekkend.

Daarna naar de Forbidden city gegaan en in de wachtrij alvast een parasolletje voor op ons hoofd gekocht voor tegen de zon. En als we als buitenlander al niet de aandacht trokken, nou met die dingen op ons hoofd werden we constant bekeken. Maar daar hadden we lak aan, want ze waren gewoon allemaal jaloers.

Eindelijk buiten zijn we met een oude trolleybus weer naar de voorzijde gereden, waarna we naar het hotel zijn gegaan om weer bij te komen van de warmte.
Na een eenvoudig diner gaan we weer naar het hotel want we hebben geen zin meer om ergens naar toe te gaan. Morgen de vlucht naar Guilin, benieuwd wat we daar gaan meemaken.

• 18 Juni 2017 - 14:27

GoJa:

Bedankt voor het berichtje.
    Wel een groot plein daar maar de Chinezen daar zijn wel blij met al die Frietzaken en Restaurants in Holland dat is tenminste een beetje extra ruimte voor de rest in China.
    Wat betreft die zonwering op jullie hoofd de aandacht kwam door de kleurstelling (Regenboogkleuren).
    Dus deze Chinezen hebben wel gelachen toen zij deze aan jullie verkochten.
    Maar het is wel functioneel dus laat ze maar lachen.
    Veel plezier morgen met jullie vervolg reis.
    Groetjes Opa en Oma van Luijk xxx

• 18 Juni 2017 - 22:30

Bep:

Wat een mooie indrukken allemaal. Lijkt mij heel bijzonder om je stand te houden tussen het gekrioel, geniet verder wij kijken weer uit naar de nieuwe ervaringen.