Bootjes varen... - Reisverslag uit Guilin, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu Bootjes varen... - Reisverslag uit Guilin, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Bootjes varen...

20 Juni 2017 | China, Guilin

Daar gingen we dan! Met een grote tourbus samen met andere chinezen en Europeanen die vandaag hetzelfde idee als ons hadden op weg naar de boot. Vanaf hier gingen we een 3,5 uur durende boottocht maken over de bekende Li River. De boot had 2 verschillende 'klassen' met heerlijke banken geschikt voor 3 personen met een tafel ertussen voor de heerlijke lunch. Beneden zaten ze met 60 mensen en boven met 30, kostte wel iets extra maar je voelde je net effe iets meer vip en toch wat rustiger.

Onderweg zagen we bergen, en bergen en.. nog meer bergen! Maar het was heel mooi, jammer van de regen maar gelukkig zat er een dak boven ons hoofd en waren de stoelen echt geen straf. Onderweg kwamen we o.a. langs 'The painted Hill Of Nine Horses', de paarden zagen we niet maar er zat duidelijk de vorm van een mensengezicht in. Ook kwamen we langs een gebergte in de vorm van een slak ofterwijl de 'Snail Hill' en de 'Five Fingers Hill', 5 bergtoppen met verschillende maten waardoor het net vingers waren. Nou stonden er zoveel bergen dat er wel 10.000 vingers te zien waren maar hee, het gaat om het idee! Bijna alle informatie was in het Chinees dus we zijn er door middel van het boekje en onze ogen wel uitgekomen. Dan eindelijk de lunch, we hadden niet veel verwacht en gelukkig maar want dit was niet zo lekker als de eend van gisteren.

Eindelijk om half 2 aangekomen in het plaatsje Yangshuo. Als we al dachten dat het warm was in Shanghai en Beijing was dit wel het toppunt. Benauwd, klef en gewoon vies. Een warm welkom dus, letterlijk! Yangshuo is erg populair onder toeristen en daar word gretig gebruik van gemaakt. Je was de boot nog niet af en daar stonden al bedelaars en verkopertjes. Gelukkig is een nee erg duidelijk en laten ze je wel met rust. Iets waar sommige andere landen wat van kunnen leren! Na een kwartiertje langs die verkopertjes met allemaal dezelfde spulletjes, sieraden, souveniertjes etc. Kwamen we in een winkelstraat. Met het heerlijke local food.. niet zo'n trek in. En de PIZZAHUT. De held van de dag. Snel eten want we hadden door onze vriendelijke reisleidster die erg goed probeerde Engels te praten een leuke excursie bijgeboekt! Met een volle bus gingen we naar een soort waterstadje waar we met een vissersbootje een tochtje deden met tussendoor dans- en zangacts. Na een dag regen, droog, regen - hadden we de primeur: ZON!

Al snel hadden we het wel gezien want zon en die benauwdheid is een combinatie waar niemand op zit te wachten. Leuk om buiten een grote stad te zitten maar qua eten is het lastig.. sateetje van hond vinden we niks en je weet het nooit wat er op je bord ligt. Morgen gaan we zien waar nou toch die Lassie toverrijst vandaan komt.

Tot dan :)

• 20 Juni 2017 - 16:54

Bep:

Jammer van de regen, lijkt ons wel heel benauwd

• 21 Juni 2017 - 07:51

0pa L:

Je kunt weer een mooie dag met informatie toevoegen aan je herinneringsboek van de verschillende reizen.
    Wij vinden het leuk en horen ook eens hoe het er daar aantoegaat.
    Groetjes van ons. Opa, oma, Diggy.