Lassie toverrijst! - Reisverslag uit Guilin, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu Lassie toverrijst! - Reisverslag uit Guilin, China van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Lassie toverrijst!

21 Juni 2017 | China, Guilin

We moesten vandaag weer vroeg opstaan want er stond toch weer een lange dag voor de hoteldeur.
Gelukkig voor ons klopte vandaag het weerbericht eens niet. Hoewel er 90% regen voorspeld was, hebben we echt geen druppel mogen ontvangen. Het was weer gewoon heerlijk weer, ruim 30gr bij een erg hoge luchtvochtigheid. Dus op het moment dat we onze hotelkamer hadden verlaten en met de trap naar beneden liepen, liep het zweet ook al weer van onze rug af. Een goed begin weer dus, en dit beloofde weer veel goeds.
Toen we eenmaal opgepikt waren door de tourguide gingen we op weg naar een klein dorpje met Yao vrouwen die bekend staan om hun erg lange haar. Tijdens een leuke dans show met veel interactie van het erg enthousiaste voornamelijk Chinese publiek, werd dit lange haar uitgerold over het podium. Sommigen hadden haar tot ruim op de grond. Er werd ons verteld dat de langste 2,1 meter haar had. Best lastig om te kammen....
Na deze leuke show en een lekkere lunch reden we door naar de beroemde Longji rijstvelden. Daar aangekomen via een lange bergrit konden we met de gondels of lopend naar boven gaan. Jullie begrijpen vast wel dat wij de gondel genomen hebben...hahaha
Trouwens naar beneden ook hoor, want het was echt een enorm stuk lopen. Kijk maar op de foto. Het uitzicht boven was wel erg indrukwekkend. Heel mooi met al de terrassen en die plantjes die net boven de grond uit kwamen. Dit is was echt de moeite waard.
Maar ja, dan komt de lange terugreis. Weer met 8 man en chauffeur in de minivan. Gelukkig goede airco, maar door de erg bochtige weggetjes en enorme goede rijstijl van onze chauffeur werd het Nikki toch een beetje teveel. Helaas voor haar kwam de lunch er via de verkeerde opening en een beetje te vroeg weer uit. Gelukkig had lieve mama al een plastic zakje aangegeven, anders hadden onze Canadese vrienden hun nek vol gekregen.
Even stoppen, beetje drinken en toen ging het weer. We waren heel blij dat we weer op onze hotelkamer waren.
Morgen rustig dagje Guillin, beetje wandelen en misschien beetje bootje varen.

• 21 Juni 2017 - 15:48

Bep:

Indrukwekkend hoor die rijstvelden. Hopelijk is Nikki snel weer opgeknapt van de wagenziekte. Jullie hebben weer zeer veel gezien en gedaan vandaag. Goed dat jullie per dag alles bij houden anders zou je het aan het eind van deze reis niet meer weten. Geniet van jullie "rustige" dag morgen. Groetjes van ons

• 21 Juni 2017 - 16:52

GoJa:

Lieve luitjes.
    Weer een te druk dagje achter de rug en veel gezien maar het is tijd om wat rustiger aan tedoen.
    Jullie gezondheid staat op het spel met de hoge temperaturen en natuurlijk druk druk druk bezig.
    Een welverdiende rustdag voor als jullie wakker worden en even de accu opladen voor het vervolg van de reis.
    Knuffel van Opa en Oma van Luijk. xxx

• 22 Juni 2017 - 08:47

0pa L:

Weer een mooie maar zware dag voor jullie geweest. Houd jullie gezondheid wel in de gaten want als je hierdoor problemen krijgt heb je nog grotere problemen daar, en dat zou zonde zijn. Wij vonden de foto's
    heel mooi en overtuigend voor het land, ga zo door. (met fotograferen en doorsturen).
    Groetjes ,opa, oma, Diggy.