Lake Louise...pff - Reisverslag uit Canmore, Canada van CenDontheway - WaarBenJij.nu Lake Louise...pff - Reisverslag uit Canmore, Canada van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Lake Louise...pff

02 Oktober 2019 | Canada, Canmore

We hebben het rookgordijn overleeft, al moesten we wel om 11 uur de deur en een raam vol openzetten om de rook naar buiten te krijgen en dat we ook nog normaal konden ademen, en dat bij -8 graden dan gaat de warmte snel uit de kamer. Maar liever onderkoeld dan gerookt.
Vanochtend gingen we op tijd op pad omdat we veel te zien hadden. We begonnen bij de Colombia Icefield Glacier. Mooie rit er naar toe, en aangekomen moesten we een stukje lopen van 900 meter. Wel ging het behoorlijk stijl omhoog. Maar wat is nu 900 meter dachten wij....fout. Boven aangekomen waren we allebei aan het hijgen als een stoomtrein.
Wat blijkt, we zitten daar al op een hoogte van ongeveer 2100 meter dus er is gewoon veel minder zuurstof in de lucht. Vandaar. Gelukkig, wij dachten al dat het aan onze conditie lag en dat kon niet want we hebben van te voren hard getraind. We hebben veel uren gestoken in het kijken naar natuurfilms en documentaires over Canada, dus we waren voorbereid...
De terugweg ging een stuk beter. Naar beneden, voor de minder slimme lezers.
Na deze uitdaging door naar het volgende meer en waterval. Maar die waren minder mooi. Dus toen maar op weg naar het hoogtepunt van de Icefields Parkway, Lake Louise. Dat is de attractie met het prachtigste meer van heel Canada zeggen ze. Daar aangekomen blijkt dat alles vol is. We konden er niet meer naar toe, ja via shuttle bussen die 4 km verderop rijden en ook helemaal vol zitten. Wij dachten we gaan door naar ons hotel en komen later op de dag wel terug. Zo gezegd zo gedaan. Om 17:00 waren we terug en konden we goed doorrijden. We zetten de auto weg en lopen naar het meer. Wat een tegenvaller! Tuurlijk, het is een mooi meer geheel gelegen tussen prachtige bergen, maar zoveel mensen ter plaatse, en nog meer in een kano op het water. Je moet bijna mensen wegduwen om een foto te maken, gelukkig waren de meeste allemaal Chinezen die om 17:30 de bus moesten halen. Dus toen was zeker 80% van de bezoekers weg. Ik denk dat die vakantie hebben want ze zitten hier overal. Denk soms dat ik weer in Shanghai zit.....
Na de zonsondergang snel een paar foto’s en wij weer weg naar Moraine Lake. Dit is een weg van 21 km naar een meertje. Leuk maar ook niet speciaal. We hebben views onderweg gezien die zeker veel mooier zijn. Maar goed. Wij weer weg en snel naar het hotel, want dat is een heel gezellige B&B met hele mooie individueel ingerichte kamers.
We hebben afgesproken dat we morgen geen natuur gaan bezoeken. Alleen Canmore waar we nu slapen en Banff Village. Dan door in de richting van Calgary. Misschien een Apple Store bezoeken want we hebben behoefte aan iets technisch en minder natuurlijks.......

• 02 Oktober 2019 - 07:28

Bep:

Dagje rustig aan kan ook geen kwaad

• 02 Oktober 2019 - 14:47

Goja:

Hallo luitjes kwam dat rookgordijn niet omdat er een klep in het rook kanaal geopend had moeten worden door de mensen die hem voor jullie hebben aangestoken. maar ja heb je dat ook weer meegemaakt toch. Wat betreffende de mensen terplekke die worden altijd weg gefilterd voor de brochure of tijdens sluitingstijd genomen. Voor straks een rustige vakantie dag even niet jakken en jagen maar lekker relaxen. En doe vooral wat Nederlanders doen Veel kijken maar niet kopen in de Apple Store dan heb je geld over. Doe rustig aan en tot horens maar weer Ma en Jan.