Gesloten, deuk, benzine op, koud....... - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Gesloten, deuk, benzine op, koud....... - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Gesloten, deuk, benzine op, koud.......

06 Oktober 2019 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Als je deze woorden leest dan krijg je niet het idee dat het een leuk verslag wordt, maar dat komt best wel goed.
Gisteren begonnen we onze rit it Waterton Lakes NP met het idee om door Glacier Park te rijden over de “Going to the sun” route. Toen we bij het visitor center aankwamen, kregen we te horen dat deze weg dus gesloten was vanwege de hevige sneeuwbuien die ze hier vorige week plotseling kregen. Dit hadden we niet verwacht omdat het op de website niet stond aangegeven. Dus we konden niet door het park en omrijden was veel te ver, dus besloten we om maar naar het zuiden te rijden richting Yellowstone. Into USA.
We reden door werkelijk prachtige landschappen nog vol met sneeuw, dit gaf echt een gaaf uitzicht op de “Rockies” waar we zeg maar langs reden.
Uiteindelijk zijn we gestopt in Helena, wat toch een grotere stad blijkt te zijn dan we dachten. Vanochtend zijn we op tijd weggereden met als doel Yellowstone NP. Op deze rit kwamen we nog veel dieren tegen en ook zijn we gestopt in een ghost town. Hier heeft de tijd stil gestaan. Leuk om te zien hoe ze leefden tijdens het goudzoeken lang geleden.
Daarna kwamen we aan in West Yellowstone waar ons hotel lag. Omdat we eerst het park een stukje in wilde, gingen we langs McDonalds voor een sanitaire pitstop. Helaas tijdens het achteruit wegrijden komt er een halve zool, sorry Amerikaan, ook achteruit rijden en prikt zijn bumper zo in onze achterdeur. Nou daar sta je dan als Nederlander in Amerika met een huurauto uit Canada. Ook onze aanrijder had ook een huurauto wat het niet makkelijker maakte. Ga dan maar de papieren invullen. Dus wij iemand gevraagd om de politie te bellen, en die kwam vrij snel.
Hij zou een rapport maken, maar omdat we op privé terrein waren van de Mac, en we beiden achteruit reden was het ieder voor zich. Nou oké dan, want gelukkig zijn we goed verzekerd dus was ik al blij dat het zo opgelost was.
Daarna alsnog het park in gereden. Dit is een heel mooi park waar je veel beesten langs de weg kan zien. Zo kwamen wij veel Bisons tegen die midden op de weg lopen, en een paar Elken die staan te grazen. Echt leuk!
Na ongeveer 45 km ging er ineens een lampje aan. Benzine bijna op!! Wie verzint dat? Vergeet ik te tanken!
Dus wij weer 45 km terug omdat we niet precies wisten hoever we nog door moesten voor wat we wilde zien. Wij weer het park uit, tanken en weer terug naar binnen. 1 uur kwijt.....grrrr. Weer langs die Bisons op de weg. Die leken wel vastgeplakt....met bisonkit.......
Toen we eindelijk aankwamen bij de geiser “Old Faithful” die we wilde zien was het daar toch een partijtje koud. Dat wil je niet weten. En je zit maar te wachten op die spuitert tot hij eindelijk zijn kunstje doet, zodat we snel weer naar binnen kunnen. Eindelijk deed hij het, ik was al bang dat ze hem binnen uitgezet hadden... wij gelijk weer terug in de warme auto door de sneeuw in het donker naar ons hotel. Gelukkig geen Bisons onderweg.
Lekker warm badje nemen we denk ik. Morgen weer het park in.

• 06 Oktober 2019 - 11:26

Bep:

Wat een verhaal weer, zal je nooit meer vergeten om bij te tanken. Veel plezier en mooie plaatjes schieten.

• 06 Oktober 2019 - 13:03

Goja:

Vakantie? Wij wisten niet dat jullie op wintersport vakantie gingen maar wij lezen dit toch wel goed want jullie hebben alle ingrediënten hiervoor al meegemaakt. Als jullie weer opgewarmd zijn kunnen jullie weer verder genieten en veel dingen bezichtigen waar je ook voor kwam. Succes de verdere reis Ma en Jan.