Bear watch... - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu Bear watch... - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Bear watch...

08 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Jackson

Vanochtend zijn we vroeg het park in gereden want dan is het heerlijk rustig en veel kans om wildlife te spotten.
We gingen eerst naar ongeveer het midden van het park om van daaruit af te zakken naar het Yellowstone meer. Weer hebben we prachtige views gezien. Ook weer veel beestjes. Op een gegeven moment zien we 3 mensen met grote camera lenzen staan te turen in een bos. En dan denk je, die zien iets.
Dus wij gestopt en ook gaan staan kijken. Alleen wij zagen niets. Maar steeds meer mensen stoppen want die denken ook dat er iets te zien is. En zo wordt het ineens druk terwijl er nog steeds maar 3 mensen weten waar ze naar kijken.
Tot iemand naast mij het ziet. Een UIL! Ja wij zochten de grond af naar beren en weet ik veel wat, dus wij keken niet in de bomen. Maar daar zat inderdaad een prachtige grote grijze uil.
Daarnet even opgezocht wat voor soort het is en het blijkt de “Grote grijze uil” te zijn.......hahaha!
En we zagen nog een vos op jacht naar een prooi. Ik heb een foto met prooi in zijn bek, maar die moet je maar in ons boek komen bekijken.
Uiteindelijk zijn we doorgereden naar “Grand Teton park” wat tegen Yellowstone aan ligt. We waren net Yellowstone uit toen we weer een grote grizzly beer zagen lopen. Alleen konden we moeilijk foto’s maken en ondertussen liep hij langzaam door het bos verder. Wij zijn wel een half uur langzaam aan blijven rijden tot hij beter zichtbaar was. En je moet begrijpen dat wij niet de enige auto waren die hem volgde.
Eigenlijk helemaal niet goed, want ze zeggen dat je een minuut mag kijken en dan door moet rijden anders wordt hij onrustig... Maar hij bleef heel rustig lopen dus wij allemaal heel rustig volgen. Opeens probeerde hij zich te verstoppen achter een boom, maar ik zag hem toch en maakte een leuke foto! Meer foto’s komen weer in het boek.
Uiteindelijk hebben we hem met rust gelaten en zijn we door Grand Teton naar Jackson gereden waar we slapen. Nu zitten we in het slechtste hotel tot nu toe, en morgen gaan we weer Grand Teton in. Gelukkig slapen we daarna in een ander hotel, dit hotel was vol. Achteraf maar goed anders hadden we hier 2 nachten gezeten pfff...

• 08 Oktober 2019 - 10:06

Bep:

Mooi hoor lijkt wel op een safari

• 08 Oktober 2019 - 13:59

Goja:

Geweldig mooi stukje natuurgebied en een hoop te zien natuurlijk. Waren die drie mensen met camera wel echt ? het zou een goede grap zijn om meer mensen te interesseren voor de dingen om en boven ons aandacht te geven. Maar wel weer mooie plaatjes geschoten voor later. Fijne reis verder vandaag en tot horens. Ma en Jan.