Noorderlicht - Reisverslag uit Nuorgam, Finland van CenDontheway - WaarBenJij.nu Noorderlicht - Reisverslag uit Nuorgam, Finland van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Noorderlicht

17 Januari 2022 | Finland, Nuorgam

Vandaag was de dag dat we ons tachtig keer moesten omkleden. Want ze geven overals voor de koude activiteiten, maar als je dan al zoveel kleren aan hebt en je moet dan nog zo’n pak passen in een hok met al die mensen dan krijg je het Spaans benauwd als tie eindelijk aan is. Zeker ook nog eens door die k.. mondkapjes die je op moet overal. Iedereen stond te puffen en te hijgen met die bepakking. Hahaha

Echter voor de eerste activiteit moesten we nog een uurtje wachten dus wij weer naar het huisje en alles uit doen. Dan 45 min later kan je je weer in het pak worstelen en eindelijk klaar gingen we gezellig…… sleetje rijden. Tenminste het waren een soort step-sleetjes die ze daar veel gebruiken om de kinderen naar school te brengen. Was wel grappig, maar met 30kg aan bepakking een vermoeiende uitdaging. Na het step-sleeën gingen we ook nog wandelen met tennisrackets. Zoiets dan. Maar dat was wel leuk. Lekker met zijn allen door de sneeuw ploeteren.
Toen kon alles weer uit want het was weer tijd voor een heerlijke lunch. En hierna zijn we even een stuk gaan lopen naar de supermarkt voor wat drinken op de kamer.

Net voor het diner kregen we een hele leuke presentatie door de eigenaar over het Noorderlicht. Het bleek dat hij na het eten op jacht ging naar het noorderlicht en wij besloten mee te gaan.
Dus weer in het pak kruipen en extra handschoenen mutsen met oren en thermo-ondergoed aan en met volle moed de bus in. We reden naar de top van een heuvel in de buurt om de eerste foto’s te maken. Het waaide daar enorm en wat waren we blij dat we nu 45kg aan warme kleding aan hadden. Het is erg moeilijk om met bevroren handen een foto te maken maar het is wel gelukt. We hadden onze eerste noorderlicht plaatjes. Hierna reden we wat verder en gelukkig van de heuvel af naar een bevroren meer. Hier was het windstil en een stuk beter voor het fotograferen.
Ook werden we hier getrakteerd op nog meer noorderlicht spektakel. Met ook nog een paar voorbijlopende rendieren was onze dag geslaagd. Eindelijk thuis waren we blij dat die 55kg bepakking weer uit mocht en met vermoeide beentjes en rode gezichten van de warmte lekker het bed in want we waren weer erg vermoeid.
Vandaag gaan we zien en meemaken hoe de Sami hier hun vrije tijd doorbrengen, we zijn erg benieuwd.

• 18 Januari 2022 - 09:04

Tini:

Hoi het reisverslag staat er niet helemaal op........in de titel staat noorderlicht dus ik ben zo benieuwd of jullie het gezien hebben!!
    Ik ben trouwens weer thuis hoor:)

• 18 Januari 2022 - 10:30

Bep:

Wat een geluk dat jullie het Noorderlicht hebben kunnen waarnemen. Geniet vandaag met het bezoek aan de Sami’s

• 18 Januari 2022 - 13:20

GoJa:

Weer een geweldige dag achter de rug.
    Waarom zoveel kleding jullie worden al oververhit van al dat omkleden waar jullie het bloedheet van krijgen.
    Maar jullie hebben weer heel mooie plaatjes kunnen schieten en klaar voor een volgende dag uitdaging.
    tot horens maar weer Ma en Jan.

• 19 Januari 2022 - 06:55

MiNi:

Wat een plaatje! En het noorderlicht ook! Wij zijn jaloers..