Hondjes… - Reisverslag uit Nuorgam, Finland van CenDontheway - WaarBenJij.nu Hondjes… - Reisverslag uit Nuorgam, Finland van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Hondjes…

Blijf op de hoogte en volg

21 Januari 2022 | Finland, Nuorgam

Gisteren hadden we een halve dag vrij wat wel lekker was, want dan konden we eens een beetje rustig aan doen. Want het is wel een druk programma zo elke dag. Ontbijt, omkleden, excursie, terug omkleden, lunch, omkleden, excursie, omkleden, diner, omkleden, slapen, aankleden, ontbijt, etc……..Maar wel erg leuk hoor want de mensen hier doen echt hun best en het is goed geregeld.

In de middag gingen we dan naar de husky’s voor een slee tocht. Omdat het hier al vanaf drie uur donkerder wordt werd het dus een rit in het duister, want echt donker wordt het niet met al die sneeuw.
Aangekomen bij de hondjes hoor je ze al van verre. Als ze blaffen zijn ze enthousiast en hebben ze er zin in, nou zo te horen wilden ze ons met plezier naar Nederland rennen. Wat een lawaai. Hahaha. Na een korte uitleg dat je nooit de slee los moet laten, ook niet als je valt, omdat hij dan die slee honderd kilometer verder kan ophalen, wisten we wel hoe het moest en gingen we op weg.
Ik werd ingedeeld met iemand van de leiding. Dus ik dacht dat is goed ik laat me wel chauffeuren…Easy peasy! Nou nee dus!
Door het slechte weer (veel sneeuw) was het spoor niet echt goed waardoor we vaak naast het spoor kwamen en dan zakte de slee weg en zaten we weer vast.
Er stonden 5 honden voor elke slee, maar wij hadden er wel 10 kunnen gebruiken denk ik. Dus ik moest telkens uitstappen en door de diepe sneeuw weer naar de slee lopen en erin klimmen. Dit gebeurde in het eerste half uur wel 5 keer, en ik was er klaar mee. Ik was in staat om die 5 honden in de slee te zetten en dan trok ik die wel terug naar de start. Was eenvoudiger geweest denk ik.
Maar goed, ik wisselde toen met iemand anders en de rest van de trip zijn we nog maar 1 keer omgevallen, maar daar viel iedereen om hoorde we later.
Terug bij de start gingen alle hondjes weer in hun eigen huisjes en konden ze relaxen. En toen hadden we wat meer tijd om ze te aaien, want dat vinden ze wel leuk. Ook hadden ze wat puppy’s en die waren natuurlijk ook heel lief. Ik heb ze ingefluisterd dat ze moeten vluchten als ze kunnen, maar ik weet niet of ze Engels verstonden.
Teruggekomen kregen we weer een heerlijk diner met wild stoofpotje en ook weer een lekker toetje. Dus de dag eindigde toch weer goed.
Vandaag hebben we bijna de hele dag vrij, alleen vanavond gaan we in een Kota met de groep eten dus dat wordt gezellig……hoop ik.

  • 21 Januari 2022 - 11:13

    Tini:

    Geweldig leuk beschreven weer, wij liggen in een deuk. We zien Corne echt in de sneeuw liggen......
    Geniet nog maar even!

  • 21 Januari 2022 - 11:35

    MiNi:

    Hier ook, buikpijn van het lachen! Smakelijk alvast voor vanavond!

  • 21 Januari 2022 - 12:44

    GoJa:

    Een mooie ervaring rijker en weten jullie dat het ook een hondenleven kan zijn met al het gezeul van toeristen.
    wel weer iets anders dan gewend meegemaakt en Cornè is nu honden fluisteraar.
    Pas maar op anders willen ze mee naar NL.
    Heel veel plezier nog en heel thuis komen hoor.
    Ma en Jan.

  • 21 Januari 2022 - 13:06

    Bep:

    Wat een ervaring weer, zie het bijna voor me, haha.
    Heerlijk even vrij om bij te komen van de volle dagen. Geniet van jullie avondje uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 35041

Voorgaande reizen:

13 Maart 2024 - 03 April 2024

CoDa go Florida

23 Augustus 2023 - 13 September 2023

"CAMPERREIS SCANDINAVIË"

16 Januari 2022 - 23 Januari 2022

CenD in de Schnee…

20 September 2019 - 19 Oktober 2019

CoDa go Canada

01 Maart 2018 - 25 Maart 2018

D&C on a roadtrip with the RV!

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

CoNiDainChina

18 Maart 2017 - 26 Maart 2017

Nǐ hǎo (你好) from Shanghai...

08 Februari 2015 - 07 Maart 2015

CenDindeUSA

Landen bezocht: