Koud, kouder en nog heel veel kouder! - Reisverslag uit Nuorgam, Finland van CenDontheway - WaarBenJij.nu Koud, kouder en nog heel veel kouder! - Reisverslag uit Nuorgam, Finland van CenDontheway - WaarBenJij.nu

Koud, kouder en nog heel veel kouder!

18 Januari 2022 | Finland, Nuorgam

Ja vandaag hadden we het koud. We gingen met de hele groep in grote koude sleeën achter de snowmobiles. Dat ging best goed maar was wel koud. Op zich is de temperatuur hier niet erg laag, maar die ijzige wind maakt het echt erg koud.
Na een tocht van 20min kwamen we aan op een koud bevroren meer waar we gingen ijsvissen. Dat was best leuk om door dat koude ijs een gat te boren en dan je hengeltje erin te laten hangen en dan hopen dat de vissen bijten. Maar ook die hadden het denk ik koud, want ze beten niet. Achteraf hoorde we dat dit seizoen nog niemand een vis gevangen had, maar dat kwam niet door de kou.
Ook zagen we een paar keer tijdens de tocht wat kuddes rendieren die het niet koud leken te hebben.

Na het ijsvissen gingen we op weg naar een open hut waar een groot vuur werd aangelegd en we lekkere tosti’s en worstjes kregen, hier konden onze koude handen en voeten weer een beetje opwarmen.
Maar ja, toen moesten we weer in die koude slee de terugtocht aanvangen. Het zou 20min duren, maar dat waren hele koude minuten. Weer die ijzige wind in je gezicht, die ondanks de helm die je op moest toch erdoorheen sneed en je gezicht ijskoud maakte.
Op een gegeven moment is toch bijna je hele lijf gewoon koud, en toen we dan ook eindelijk in ons huisje waren aangekomen hebben we gelijk de sauna vol aan gezet want ook die was koud.

Had ik al gezegd dat het vandaag door de wind erg koud was? Nou dat was het.
Maar voor het diner waren we weer ontdooid zodat we lekker konden genieten van weer een bijzonder lekker niet koud gerecht. We worden hier echt goed verwend door de familie en personeel!!!
Morgen gaan we zelf met de snowmobile rijden en in de middag naar de rendieren, die zullen het ook wel koud hebben…….

• 19 Januari 2022 - 06:54

MiNi:

Als ik het uit jullie verhaal kan opmaken was het dus een heel klein beetje koud? Volgende keer een zonvakantie in Dubai dan maar! Veel plezier vandaag en doe Dasher, Dancer, Prancer, Vixen, Comet, Cupid, Thunder en Blitzen de groetjes!

• 19 Januari 2022 - 07:34

Tini:

Superleuk zeg, wat een avontuur beleven jullie.....best een beetje jaloers hihi maar het is jullie van harte gegund

• 19 Januari 2022 - 11:07

Bep:

Genoten weer van dit verslag, veel plezier weer vandaag en hopelijk wat minder koud

• 19 Januari 2022 - 13:58

GoJa:

Het was dus een ijskoude ervaring deze reis maar gelukkig konden jullie nog achter het net vissen want niets gevangen dat komt door kaptein Iglo weet je gelijk waar die dieovries vis vandaan komt.
    Nu maar lekker opwarmen en van de volgende trip genieten.
    tot horens maar weer Ma en Jan.